Order Of Knight's That Say NI!

NI!


#1 2007-12-29 07:13

Crawler

NI!

5041196
Skąd: Sosnowiec
Zarejestrowany: 2007-02-25
Nick: Crawler

Manor System

Co to jest manor system?
Jest to system wiążący właścicieli zamków i pozostałych graczy. Właściciel zamku inwestuje kasę w sprzedaż nasionek. Gracze mogą kupować nasionka i używać ich na odpowiednich mobach (liczy się poziom moba). W wyniku zasiewania nasionek gracze otrzymują owoce, które mogą zamienić na materiały. Właściciele zamków za skupione owoce mogą tworzyć rożnego rodzaju przedmioty (za dodatkowa oplata u kowali znajdujących się w zamkach).

Rozpoczynamy zabawę od rozmowy z Manor Managerem w każdym mieście (posiadającym zamek i właściciela):

Purchase Seed - otwiera okno kupowania ziarenek
Tally up indigenous product - sprzedaż (a raczej zamiana na maty) owoców
View the manor status - otwiera okno z informacjami o ilości dostępnych ziarenek/owoców oraz ich cenach
View the basic seed information - to samo okno, co powyżej
Purchase harvester - kupno kosy
Ask about present... - Informacja o właścicielu zamku, jego klanie i podatkach
"Tell me wat you mean... - Mały user guide

Okienko z 3(lub 4) opcji:

Na górze mamy 3 zakładki, po kolei: info o ziarenkach, info o owocach, info o materiałach + zestawienie cen ziarenek i owoców

1 zakładka - info o ziarenkach

Pierwsza od lewej lista rozwijana Current Seed - możemy sprawdzić ceny i ilość sprzedaży/skupu na dzień. aktualny (current) i następny (next)
Kolejna lista rozwijana pozwala nam przeglądać ceny dla każdego miasta.
Dalej mamy tabelkę i w niej 4 kolumny:
Seed name - nazwa ziarenka
Residual - ile ziarenek jest aktualnie dostępnych do kupienia
Sales - ile ziarenek dziennie jest dostępnych do sprzedaży
Sales Price - cena

2 zakładka - info o owocach

Tabelka z pięcioma kolumnami:
Crop Name - nazwa owocu
Remaining - ile ziarenek można aktualnie odsprzedać (zamienić na materiały)
Buy - ile ziarenek dziennie można odsprzedać
Buy Price - wycena owocu (nie dostajemy adeny tylko maty o równowartości tej ceny)
Reward - w kolejnej zakładce możemy sprawdzić, jakie materiały są dla opcji pierwszej, a jakie dla drugiej

3 zakładka - info o materiałach + zestawienie cen ziarenek i owoców

Tabelka z sześcioma Kolumnami:
Crop name - nazwa owocu (i zarazem odpowiadającego mu ziarenka)
Lvl - level owocu
Seed Price - cena ziarenka
Crop Price - wycena owocu
Reward 1 - rodzaj matsu, jaki dostaniemy po oddaniu owocu
Reward 2 - jak wyżej

Na dole mamy jeszcze przyciski do kupna ziarenek i sprzedaży owoców.

Wszystko ładnie i pięknie, tylko jak mogę policzyć zyski?
Z tabelki odczytujemy cenę ziarenka, wycenę owocu i jaki mat dostaniemy w danym mieście za ten owoc. Idziemy do npc - handlarza i sprawdzamy ile wynosi skup na owoc, których chcemy sprzedać. Teraz znamy juz cenę owocu, czyli możemy oszacować ile materiałów dostaniemy za dany owoc.

l2wh.com -> tools -> manor tools -> Manor buyback tool
dzięki temu narzędziu możecie dokładnie wyliczyć ile dokładnie potrzeba owoców na dany materiał

Rodzaje ziarenek.
Coda - dla graczy i mobow w zakresie leweli 10-30
Cobol - dla graczy i mobow w zakresie leweli 31-48
Codran - dla graczy i mobow w zakresie leweli 49-64
Coba - dla graczy i mobow w zakresie leweli 61 i wyższy

Pozostaje pytanie:
Jaka jest różnica między zwykłymi ziarenkami, a alternatywnymi?

Rylek napisał:

alternative różnią się tym, iż zawsze zyskujemy 1 owoc, ale zato mamy drop z moba

Tlumaczenie Poradnika Choch'a:


  • Kupno ziarenek (seeds).
    Zaopatrujemy się u Manor managera, którego możemy zastać w każdym mieście (w wioskach początkowych również). Skup jest resetowany codziennie o 8 PM PST (czyli o 5 rano naszego czasu -> czas serwera). Jeżeli w danym dniu gracze sprzedadzą wszystkie ziarenka, to nie kupisz więcej, aż do następnego dnia. Własciciel zamku może wstrzymać lub zmienić ilość ziarenek do sprzedaży każdego kolejnego dnia. Ziarenka maja zasięg levelowy (10 poziomów). Dla 100% zbierania owoców (crop) twoja postać, ziarenko i mob, na którego je zasiejesz muszą być w zasięgu poziomu.
    (Dodam od siebie ze jednorazowo musisz sobie kupić kosę - harvester)

  • Zbieranie owocow (crops).
    (Od siebie dodam ze najlepiej wrzucic ikone ziarenka i kose na pasek skrutow) Zaznaczas moba i klikasz na ikone ziarenka (graficznie akcja ta wyglada jak spoil). Dostaniesz komunikat - "Plainting failed" albo "Plainting succeeded". Mozna probowac zasadzic ponownie ziarenko na tym samym mobie w przypadku gdy poprzednie nie weszlo. Po zabiciu moba uzywamy kosy i dostajemy komunikat - "earned [crop type]" lub "harvest failed". Ziarenka musza byc zasiewane w okolicah miasta w ktorym zostaly kupione. Jednakze owoce (crops) moga byc sprzedane w jakimkolwiek miescie - uwzgledniajac to ze wlasciciel zamku udostepnia skup danego owocu.

  • Minusy.
    Zasianie ziarenka na mobie równa się z tym, że mob może wyrzucić tylko adenę i nic innego. (można używac Spoila, tyle że najpierw wyciagamy Owoc za pomocż Harvest a dopiero później używamy Sweep - po ktorym mob znika -> trzeba się spieszyć z zabraniem spoila, gdyż moby szybko znikają po zgarnięciu owoca)

  • Plusy.
    Korzyści zależą od danego właściciela zamku. Po pierwsze nie dostaniesz adeny przy oddawaniu owoców u manor managera.

Właściciel zamku ustala wartość poszczególnych owoców w adenie. Oddając owoc dostajemy materiały o równowartości tej ceny. Równowartość jest ustalana względem ceny skupu materiałów w danym mieście (u jakiegokolwiek handlarza npc w danym mieście). Czyli jak npc będzie nam płacił za animal skin 50adeny, a wycena owocu wynosi 500adeny u manor managera to dostaniemy 10 animal skinów za ten owoc.

Rodzaj materiału jaki otrzymamy zależy od nazwy i typu owocu (type I i type II). Type I - otrzymujemy materiały które się nam normalnie opłaca po odsprzedaży - coal, braided hemp, silver nuget etc. Type II - możemy otrzymać mniej wartościowe maty jak stem, thread, ale możemy trafić też o wiele bardziej wartościowe niż Type I - mold glue , etc.
(właściciel zamku może ustawić czy dostajemy losowo jeden z kilku typów materiałów , czy dokładnie jeden określony materiał)

Ważnym do zapamiętania jest to ze właściciel zamku może nie skupować tych samych ilości owoców każdego dnia. Więc jeśli chcesz być pewnym sprzedaży rób to przed 5 rano każdego dnia (wtedy się zmieniają wartości). Właściciel zamku ustawia także maksymalna ilość sprzedawanych ziarenek i skupowanych owoców. Więc nie ma co się nastawiać na farmowanie 10k owoców przez cały tydzień i później sprzedania ich za jednym razem.

Z ofijalnego opisu na stronie lineage2.com:


  • Do +/- 5 poziomów różnicy pomiędzy poziomem ziarenka i poziomem mobka, na którego zasiewamy jest bardzo duża szansa na sukces, z każdym kolejnym poziomem szansa zmniejsza się o 5%.

  • Do +/- 5 poziomów różnicy pomiędzy poziomem postaci zasiewającej i poziomem mobka, na którego zasiewamy jest 100% szansa na sukces, z każdym kolejnym poziomem szansa zmniejsza się o 5%.


    • Aby uniemożliwić zasiewanie przez niskiego poziomu graczy i późniejszego zbierania przez wysoko poziomowych graczy - porównanie poziomów ma także miejsce podczas wyciągania owocu (harvesting). Do +/- 5 poziomów różnicy pomiędzy graczem wyciągającym owoc a mobkiem szansą na sukces jest bardzo duża, z każdym kolejnym poziomem szansa spada o 5%.

      Dodam coś ode mnie, sprawdzone empirycznie :


      • jeżeli mobek ma dużo wyższy poziom, niż przeznaczenie ziarna, podczas udanego zasiewu dostajemy większą ilość owoców

      • jeżeli my mamy dużo większy level, niż mobek, w którego zasiewamy ziarenko, da nam więcej owocków, jeżeli uda się siew

      • jeżeli mobek ma zwiększoną ilość HP (np. HPx2/4 etc) dostajemy więcej owocków

      Pierwsze dwie metody mają mniejszą szansę na sukces, ale za to przynoszą większe plony. Dla przykładu, siałem ziarenka Red coda - w opisie ziarna ma być stosowany na mobki do poziomu 8, mając 30 level, na mobki dla mnie deep blue - 23/24 w Catacumbach (zwiększone HP mobków). Udawało się co 2 raz, ale dostawałem 11-14 owoców z 1 ziarenka. Sądzę, że tylko w taki sposób jesteśmy w stanie coś na tym zarobić.


http://img11.imageshack.us/img11/8427/sygnatural2arrow.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.4u.pun.pl www.wankowicza.pun.pl www.infstorun.pun.pl www.architekci2006.pun.pl www.capowrzesnia.pun.pl